Årligen arrangeras den prestigefyllda tävlingen Packaging Impact Design Award av Korsnäs. Designuppdraget för 2010 års tävling var att skapa en förpackning som har en ytterligare funktion när innehållet används eller konsumeras. En attraktiv förpackning som tar sin plats i hyllan och skyddar produkten.Tävlingens första och andra pris tilldelades Nackademins stolta studenter som läser YH-utbildningen Förpackningsutvecklare/designer i Stockholm.Förstapriset gick till Sunbreeze. En solspray-förpackning som blir till en solfjäder. "Jag ville bara ta den med mig", sa en av jurymedlemmarna. Juryn bestod av representanter från Silver, Nordemballage, Dafgårds och Korsnäs. Sunbreeze var en juryfavorit redan vid genomläsningen av dokumentationen och bedömningen löd; ”den är enkel men med stor impact. Den säljer och skapar en glad stämning, vilket är ett stort plus för det tänkta användningsområdet”. Förstapristagarna får passande nog njuta av en spännande resa till Barcelona. Sunbreeze är skapad av Sofia Carlsson, Karin Grönskog, Linn Högkvist, Kristoffer Jägerstedt.Andra pris gick till den här förpackningens som även blir en slipshängare.Med motiveringen "Enkel men ändå svår" gick andrapriset i tävlingen till GRANN. Deras geniala slipsförpackning förvandlas i ett nafs till en smidig slipsupphängning. Det är ofta viktigt att man som konsument ser innehållet i förpackningen och det gör man verkligen i andrapristagaren.Innehållet i kombination med förpackningen ger intressanta displaymöjligheter. GRANN är skapad av Elvira Claesson, Emilia Nilsson, Jonas Elander, Tobias Westin, Ulrika Ahnemark.Tredjepriset gick till Broby Grafiska i Sunne, där en projektgrupp skapat en skolåda som efter öppnande blir till ett nyckelskåp.