23948sdkhjf

Nytt retursystem för internationell distanshandel

Nu erbjuder Swiss Post International en ny lösning för distanshandelsföretag som verkar internationellt. Den nya lösningen ger distanshandelskunder möjlighet att kostnadsfritt returnera sina paket från18 europeiska länder.
Distanshandelsföretagen kan med det nya systemet bifoga en förfrankerad returetikett med alla sina försändelser eller på begäran skicka en via Internet. Den nya returlösningen gäller internationell distanshandel för returer från 18 europeiska länder. I synnerhet e-handelsföretagen vinner på den nya lösningen, eftersom de nu kan erbjuda sina kunder bättre service.– Det internationella retursystemet ger distanshandelsföretagen en konkurrensfördel på de enskilda marknaderna, säger Thomas Sjölin, VD Swiss Post International Scandinavia. De kan nu erbjuda sina kunder en mycket smidig och enkel hantering vid returer av små paket upp till två kilo, i många fall från länder där detta tidigare inte var möjligt.Konsumenten kan lämna in sina returförsedda paket på alla ställen där det finns postinlämning eller in en vanlig brevlåda och det är företagen som står för kostnaden av returerna. Distanshandelsföretagen kan erbjuda tjänsten i följande europeiska länder: Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Grekland, Irland, Lettland, Luxemburg, Nederländerna, Sverige, Slovakien, Slovenien, Tjeckien, Tyskland och Ungern. För returer från Island, Norge och Schweiz måste kunden även fylla i en tulldeklaration (CN 22) och klistra på paketet.Om Swiss Post InternationalSwiss Post International är specialiserade på gränsöverskridande brev- och varuförsändelser, direktreklam, dokumenthantering och e-handel för företag. Swiss Post International har mer än 8000 medarbetare i över 20 länder utanför Schweiz, vilka under 2009 nådde en omsättning på 1,1 miljarder euro. Det motsvarar cirka 20 procent av moderbolaget Swiss Posts totala omsättning på 5,8 miljarder euro.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11