23948sdkhjf

Ny förpackning för Valvoline

Ett djärvare utseende och en djärvare känsla kommer nu att möta konsumenterna av ValvolineTM-märkta produkter som säljs i Sverige och övriga EMEA (Europa, Mellanöstern och Afrika). Valvoline International lanserar en ny hyllidentitet för sina premium smörjmedel och smörjmedel för tung drift och växellådsoljor.
Valvolines smörjmedelsprodukter säljs i enliters-, fyraliters- och femlitersförpackningar. De nya etiketterna innehåller ett avsnitt för beskrivning av produktfördelar samt en prominent placering av Valvoline-loggan. Utöver de livfulla metallicfärgerna är de nya flaskorna lättare att hälla ur med unika ergonomiskt utformade handtag.Bytet till de nya förpackningarna, en global standard för Valvolines produkter, påbörjades under sommaren och målet är att det ska vara genomfört vid slutet av kalenderåret. – Introduktionen av den nya förpackningen är en del av en aggressiv kampanj för att ytterligare knyta an till kunderna och öka Valvoline-märkets synlighet i EMEA-regionen, säger Paul Taylor, Valvolines marknadsföringschef för EMEA.– Vi utvecklade även de nya förpackningarna för att göra det enklare för kunderna att välja de rätta produkterna.Valvoline, ett märke från Ashland Inc, har betjänat bilister längre än någon annan motorolja. I Europa marknadsförs och säljs Valvoline-märkta produkter och kemikalier som Eagle OneTM rengöringsprodukter för bilar och TectylTM rostskyddsmedel genom bolagsägda verksamheter i Tyskland, Polen, Spanien, Sydafrika, Förenade Arabemiraten och Storbritannien.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079