”Power of pappersförpackningar”
GFFs framgångsrika projekt ”Power of Print” får nu också en fortsättning som handlar om pappersförpackningar. Som en del i att föra ut information om pappersförpackningars miljöfördelar skall en trendrapport tas fram.
förpackningar, men den kommer också att handla om konsumenttrender.
Trendrapporten ska ligga klar till hösten då den kommer att presenteras
för press och på olika events, bl a på Pack & Emballage i oktober.– Förpackningarnas miljövärde framhävs inte tillräckligt i
miljödebatten. Vi vill ta reda på vilka uppfattningar om förpackningar
som finns hos konsumenter och utifrån detta föra en intelligent dialog
baserad på fakta. Svenska folket är redan idag positiva till
pappersförpackningar. Nästan två tredjedelar anser att
pappersförpackningar är mest miljövänligt i jämförelse med t ex glas
och plast. Men miljökunnandet är det lite si och så med. Det vill vi
förbättra med vår informationskampanj, säger Maria Wikström,
Informationschef för GFF.