23948sdkhjf

”Power of pappersförpackningar”

GFFs framgångsrika projekt ”Power of Print” får nu också en fortsättning som handlar om pappersförpackningar. Som en del i att föra ut information om pappersförpackningars miljöfördelar skall en trendrapport tas fram.
En del i rapporten är en undersökning om allmänhetens attityder till

förpackningar, men den kommer också att handla om konsumenttrender.

Trendrapporten ska ligga klar till hösten då den kommer att presenteras

för press och på olika events, bl a på Pack & Emballage i oktober.– Förpackningarnas miljövärde framhävs inte tillräckligt i

miljödebatten. Vi vill ta reda på vilka uppfattningar om förpackningar

som finns hos konsumenter och utifrån detta föra en intelligent dialog

baserad på fakta. Svenska folket är redan idag positiva till

pappersförpackningar. Nästan två tredjedelar anser att

pappersförpackningar är mest miljövänligt i jämförelse med t ex glas

och plast. Men miljökunnandet är det lite si och så med. Det vill vi

förbättra med vår informationskampanj, säger Maria Wikström,

Informationschef för GFF.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.424