23948sdkhjf

Red Bull gav Rexam vingar

Genom besparingsåtgärder kapar Rexam sina kostnader, och vinsten kommer enligt analytiker att öka med uppemot tjugo procent, jämfört med 2009. God draghjälp har dryckesburksproducenten haft av en ökande försäljning av energidrycker som Red Bull.
Enligt Rexam är förklaringen till den positiva utvecklingen en

kombination av en allmänt ökande efterfrågan i Europa och Sydamerika

och stigande försäljning av drycker som använder specialburkar. Ett

exempel är de slimmade burkar som Red Bull och andra producenter av

energidrycker använder.

Brittiska analytiker förutspår att Rexams vinst före skatt i år ökar

från fjolårets 285 till 335 miljoner GBP. Det motsvarar cirka 3,9

miljarder svenska kronor.

I en kommentar konstaterar CEO Graham Chipchase att det

besparingsprogram man hittills genomfört har minskat kostnaderna med 24

miljoner pund, och att man förväntar sig en god försäljning under

sommarmånaderna och ett förbättrat resultat under 2010.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.14