23948sdkhjf

Bergendahls lanserar EMV

Nu lanserar även Bergendahls en egen produktlinje med EMV. Men varumärkesleverantören anges också på förpackningarna. Det nya sortimentet får namnet Favorit.
– Våra kunder har ett förhållande till sina märkesvaror, så vårt EMV

blir mer som en kvalitetsstämpel” säger Bergendahls vice vd.

Bergendahls, som tidigare varit den stora förkämpen för märkesvaror

inom dagligvaruhandeln, lanserar alltså nu sina egna märkesvaror, EMV.

Varorna säljs under namnet Favorit, men till skillnad från andra

kedjors EMV, låter Bergendahls tillverkarens varumärke stå kvar på

förpackningen.

– Favorit blir som en kvalitetsstämpel. Våra kunder har ett förhållande

till märkesvaror, så det är viktigt att de finns kvar, säger

Bergendahls vice vd Mikael Otterberg.

Bergendahls har arbetat med det egna varumärket i ett par år, i

samarbete med Skånemejerier, och nu vill man lyfta det till hela

sortimentet.

Bergendahls har efterlyst märkesvaror som de är ensamma om. Något som

har varit svårt för varumärkesleverantörerna att tillgodose. Men med

den här modellen hoppas dagligvaruföretaget kunna kombinera kända

märkesvaror med kedjeunika produkter.

Favorit kommer att ligga i standardsortimentet med en liten dragning åt

premium. Däremot kommer inga lågprisprodukter att säljas under

varumärket. Målet är att Favorit ska nå en andel på 10 procent inom tre

år.

– Vi kommer att sälja Favorit både i Citygross, Matrebellerna och i alla andra butiker som är knutna till Bergendahls.Källa: dagenshandel.se
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064