Packmarknaden medlem i The Packaging Arena
The Packaging Arena har utökats med Sveriges ledande branschmedia inom förpackningsområdet, tidningen Packmarknaden. – Vi är väldigt glada att som första branschmedia har blivit upptagen i The Packaging Arena, säger Marcus Petersson chefredaktör för tidningen Packmarknaden.
Två nya företag valdes under gårdagen in i The Packaging Arena, Packmarknaden och Evermarks Original. Packmarknaden rapporterar om den svenska, nordiska och internationella förpackningsindustrin och arrangerar årligen en rad branschaktiviteter som seminarier, paneldebatter och förpackningstävlingen The Packaging Industry Awards i Sverige.– The Packaging Arena representerar en ny typ av företeelse i vårt samhälle där företag bildar kluster och samverkar för att stärka varandra. Packmarknadens medlemskap stärker tidningens närvaro i branschen och ger oss ökade möjligheter att på ett initierat sätt rapportera om branschens utveckling, säger Marcus Petersson. Målsättningen för The Packaging Arena är att skapa ett komplett nätverk av starka aktörer som täcker in alla de områden som branschen är i behov av för att utvecklas i en positiv riktning.– Packmarknaden fyller en tom position i nätverket idag och kommer att kunna stärka The Packaging Arenas och dess medlemsföretag nationellt, säger Per Branzen, VD i The Packaging Arena. – Vi hoppas kunna bidra med omvärldskunskap med tanke på det breda fält av intresseområden vi rapporterar ifrån och kan hjälpa till med att sprida kunskap om den kompetens och innovationskraft som finns inom klustret och regionen i övrigt, fortsätter Marcus Petersson. Evermarks Original i Karlstad arbetar på ett nyskapande sätt med marknadsföring och kommunikation och vill genom sitt medlemskap i The Packaging Arena utveckla och utvidga sina affärsområden både i Sverige och utomlands och också få tillgång till samarbeten inom forskning och teknik.