23948sdkhjf

NaturNes en succé

För snart ett år sedan lanserade Nestlé sin största satsning inom barnmat på 15 år, NaturNes. En revolutionerande nyhet där all mat ångkokas och med ett helt nytt förpackningskoncept. Produkten blev snabbt en favorit i barnmatshyllan och nu utökar Nestlé sortimentet inom NaturNes med fler smaker.
NaturNes består av en rad barnmatsrätter som är unika i sitt slag i Sverige. Alla råvaror är ångkokade separat vilket gör att rätterna innehåller ett högt näringsvärde och bidrar till att smaken på huvudingredienserna behålls. NaturNes blev väl mottagen på den svenska marknaden och har i dag 7 procents marknadsandel inom huvudrätter. – Förutom produkternas näringsfördelar tror vi att den återanvändbara förpackningen är en bidragande orsak till NaturNes popularitet. Vi kan glädjande konstatera att vi uppnått vår målsättning med en kännedom på 70 procent och 50 procents penetration, säger Peter Nilsson, nordisk produktchef, Nestlé Barnmat. NaturNes finns i dagsläget i arton smaker, med allt från huvudrätter till fruktpuréer. Med de 4 nya smakerna som dyker upp i butik under februari vill Nestlé Barnmat ta ytterligare ett steg mot att förnya den svenska barnmatsmarknaden. De nya smakerna är Morot, Potatis, tomat, biff, Gröna bönor med ris och lax och Äpple & Päron.Nestlé Barnmat har som mål att på sikt ersätta fler glasburkar med NaturNes som kommer i plastburk.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078