23948sdkhjf

Vinnarna i Packaging Industry Awards korade

Vinnarna i Packaging Industry Awards presenterades på tisdagen under Scanpack 2009 i Göteborg. Packmarknadens chefredaktör Marcus Petersson delade ut priser i den nyinstiftade tävlingen.Vinnarna i Consumer Packaging Award 2009 blev Atria Retail för sin berömda "upp och nervända" leverpastejkupa. Jenny Andersson och Conny Johansson tog emot priset.
– Tävlingen tar sikte på att rikta strålkastarljusen mot den

kreativitet och innovationskraft som finns i svensk förpackningsindustri och

sprida den till en bredare allmänhet. Sverige har en stolt

förpackningstradition och den bör vi förvalta väl. Vårt sätt att bidra till

detta är att instifta Packaging Industry Awards, sa Marcus Petersson.Priser delades ut i fyra kategorier och dessa företag och

personer vann Packaging Industry Awards 2009 med följande motivering.Consumer Packaging Award 2009Vinnare: Atria RetailJuryns motivering:

Atria Retail har med ”leverapastejkupan” skapat en

förpackning som vänder upp och ner på alla föreställningar om hur en

leverpastjeförpackning ska se ut. Med teknisk finess och konsumentens bästa för

ögonen har en nyskapande, användarvänlig och iögonfallande förpackning

utvecklats som lyfter en mogen produkt till helt nya höjder.Packaging Innovation Award 2009Vinnare: Flextrus &

BillerudJuryns motivering:

Flextrus har i samarbete med Billerud utvecklat en

förpackning som kan möta den stora utmaning som världens stora varumärkesägare

står inför: Att tillgodose kunderna med en klimateffektiv förpackning som är

kostnadseffektiv i tillverkning och fyllning och uppfyller alla andra kriterier

på en skyddande och säker livsmedelsförpackning. Detta samtidigt som den på ett

subtilt sätt förmedlar just det dess kärnvärde – miljöhänsyn.Packaging Converter Award 2009Vinnare: Eson PacJuryns motivering: Genom sin miljömedvetenhet, noggrannhet,

service, goda idéer, lyhördhet och kvalitet har Eson Pac skaffat sig ett

oförvitligt rykte som en av landets främsta leverantörer av

förpackningslösningar .Packmarknaden Award 2009Vinnare: Hans RausingJuryns motivering: Hans Rausing tillhör vår tids stora

företagsledare och den person som för alltid har satt Sverige på världens

förpackningskarta genom etableringen av Tetra Pak som världens största

förpackningsföretag. Ännu större blir Hans Rausings bedrift när han nu ännu en

gång är på väg att etablera ett nytt förpackningsföretag på världsmarknaden,

med ett likaledes unikt koncept för förpackning och distribution av flytande

livsmedel, ecolean.Hans Rausing tilldelas också Packmarknaden Award för den

förebild han har varit för andra företagsledare inom svensk

förpackningsindustri, och den glädje, inspiration och entusiasm som han genom

sin personlighet sprider till medarbetare och branschkollegor.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.081