23948sdkhjf

Designpris till svart mjölk

När årets upplaga av Svenska Designpriset delades ut gick en av utmärkelserna till den svarta mjölkförpackning som Arla använde i samband med energisparkampanjen ”Earth Hour”. Vinsten togs hem i kategorin ”Identitet Print – Förpackning”.
Det är Mikael Selin och Andreas Bergendahl på byrån Milk som svarar för

den grafiska formen till de svarttonade mjölkförpackningar, Tetra Brik,

som återfanns i butikernas kyldiskar i mars när kampanjen genomfördes.

Juryn motiverade sitt val med orden "Kreativ lokal förpackningsdesign,

som på ett klockrent sätt går hand i hand med en global målsättning om

en bättre värld".

Silver i samma klass gick till Barncancerfonden och ”Give Hope Box” som designats av Identity Works.

Priserna i 17 olika kategorier delades ut i samband med en gala på

Moderna Museet i Stockholm. Svenska Designpriset lockade hela 350 bidrag, och tävlingen arrangeras

av Batteri Kommunikation AB i samarbete med facktidningen CAP &

Design.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078