23948sdkhjf

Designpris till svart mjölk

När årets upplaga av Svenska Designpriset delades ut gick en av utmärkelserna till den svarta mjölkförpackning som Arla använde i samband med energisparkampanjen ”Earth Hour”. Vinsten togs hem i kategorin ”Identitet Print – Förpackning”.
Det är Mikael Selin och Andreas Bergendahl på byrån Milk som svarar för
den grafiska formen till de svarttonade mjölkförpackningar, Tetra Brik,
som återfanns i butikernas kyldiskar i mars när kampanjen genomfördes.
Juryn motiverade sitt val med orden "Kreativ lokal förpackningsdesign,
som på ett klockrent sätt går hand i hand med en global målsättning om
en bättre värld".

Silver i samma klass gick till Barncancerfonden och ”Give Hope Box” som designats av Identity Works.

Priserna i 17 olika kategorier delades ut i samband med en gala på
Moderna Museet i Stockholm. Svenska Designpriset lockade hela 350 bidrag, och tävlingen arrangeras
av Batteri Kommunikation AB i samarbete med facktidningen CAP &
Design.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063