23948sdkhjf

Husmanskost på burk i ny design

Annerstedts har lanserat en serie klassisk husmanskost på burkar, som har fått en design som är mer tidlös än den tidigare. Namn och färgkodning har blivit tydligare och det hela bär en touch av sextiotalet.
Den Scan-ägda livsmedelsproducenten Annerstedt Flodin i Stockholm har

tillverkat vissa av sina produkter, som Corned Beef, sedan 1919. För

drygt fyrtio år sedan utvecklades vad som skulle bli klassiker; salta

biten, dillkött och kalops konserverade på metallburkar.

Samtliga de nya förpackningarna har ett innehåll på 340 gram, de har

svart dekor med en etikettfärg för varje produkt och text i enkla och

lättlästa typsnitt. Tre runda burkar och en, för corned beef, klassisk

koniskt formad med den tillhörande nyckeln för att bryta förpackningen,

ingår i serien.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063