23948sdkhjf

Iggesund prisat för marknadsinsats

Fem glada vinnare fick ta emot ”skogsindustrins Oscar”, Forest Industry Awards, i samband med branschens framtidsdag i Stockholm. En av pristagarna, i kategorin ”Årets Marknadsinsats”, var kartongproducenten Iggesund Paperboards Carlo Einarsson.
Varumärkesarbetet börjar hemma, enligt Carlo Einarsson, som med
nytänkande och uthållighet förändrat synen på ett kartongföretag och
dess varumärke, heter det i juryns motivering.

Carlo Einarsson är ansvarig för marknadskommunikation vid Iggesund, och han har tidigt förstått vad starka varumärken betyder,
också inom pappersindustrin. Han har ”under flera år målmedvetet och
konsekvent drivit varumärkesfrågorna vid Iggesund. Det har lett till
att företaget i dag har några av branschens starkaste varumärken”.

Med det nya priset Forest Industry Awards vill Nordisk Papperstidning
och tidningens samarbetspartners – Elmia, Innventia, Naturvetarna,
Opticom International Research, Svanen Miljömärkning samt ÅF –
stimulera nytänkande och kreativitet i skogsindustrin.

Priser delades även ut i kategorierna Årets Eldsjäl, Årets Korsbefruktning, Årets Opinionsbildare samt Årets Utvecklingsinsats.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063