23948sdkhjf

Sjunde design-upplagan av klassisk glögg

Känns det för tidigt att börja tänka på glögg? Formgivarna på designbyrån BVD har haft glögg i tankarna i flera månader och nu är designen till årets flaskor med Blossa-glögg klar. Förutom den vid det här laget traditionella flaskan säljs i år två premiumvarianter i en ny och slankare form.
Det är sjunde året som Blossa lanserar en årgångsglögg, och 2009 års

utgåva har smak av clementin. Flaskan har fått en orange kulör som

anknyter till denna smak, och siffrorna 09 återges i en sammanbunden

linje i vad som ser ut som en snabb handrörelse.

En nyhet för i år är att två premiumvarianter av Blossa lättglögg

lanseras Det är drycker med en låg alkoholstyrka på 2,2 volymprocent

och smak av apelsin respektive lingon. Dessa drycker tappas på flaskor

som till formen liknar konventionella vinflaskor men har orange

respektive rött infärgat glas med textdekor i vitt.

BVD har även formgivit en ny presentförpackning, X3, som innehåller de

tre favoriter som svenska folket röstat fram. De populäraste årgångarna

– Blossa 05, 06 och 08 – säljs på denna kartongförpackning, i vilken de

exponeras genom ett genomskinligt fönster av polypropen mot en

återspeglande folierad bakgrund.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078