Cloetta ny medlem i The Packaging Arena
Konfektyrtillverkaren Cloetta har blivit medlem i förpackningsorganisationen The Packaging Arena. – Genom ett medlemskap får Cloetta nu tillgång till alla aspekter och olika aktörer inom förpackning. Vi kan få tillgång till spetskompetens och nya forskningsrön säger Anita Storm, chef för Produkt- och förpackningsutveckling på Cloetta.
Cloetta har under en längre tid förstärkt fokus och utökat sin organisation för att möta kunder och konsumenter på nya sätt genom ett starkare fokus på förpackning. Därför känns helt naturligt att välja att ansluta sig till The Packaging Arena, menar företagets Marknadsdirektör Ulf Hallström.– I konfektyrbranschen ser vi förpackning och emballage som ett starkt konkurrensmedel säger Ulf Hallström. Genom att hitta nya funktioner, skapa en bättre tillgänglighet och stärka imagen hos själva förpackningen kan produkter hitta nya målgrupper, höja lönsamheten – och stärka varumärket på samma gång. The Packaging Arenas arbete bygger på att föra samman partners och specialister från förpackningsbranschens olika delar, för att utveckla framtidens förpackningar. – Att Cloetta väljer att bli medlemmar är ett starkt tecken på hur viktig förpackningsutvecklingen är för stora varumärken. Det har visat sig på flera sätt, t ex när Stadium nyligen valde att gå in som uppdragsgivare i vår tävling The Packaging Arena Award, säger Per Branzén, vd på The Packaging Arena.