23948sdkhjf

Ball i avtal om digitalt burktryck

Ball Packaging Europe har ingått ett långtidsavtal med brittiska Tonejet, som är ett av de ledande företagen i fråga om avancerat tryck på dryckesburkar. Tonejet ska leverera teknik till Ball och får ansvaret för service och under håll.
I samband med Brau Beviale i november 2008 presenterade Ball de första

dryckesburkarna försedda med digitalt tryck från just Tonejet, och

sedan dess har samarbetet fortsatt och utvecklats för att nu ha

resulterat i ett permanent avtal. Ray Southam, CEO vid Tonejet, säger i

en kommentar att det här samarbetet ett bra sätt att möta den rådande

finansiella krisen.

Ball Corporation har under de senaste tre månaderna noterat en

vinstminskning på 16 procent på den europeiska marknaden, och man

hoppas kunna attrahera nya målgrupper och erövra nya marknadsandelar

med tekniken från Tonejet.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.172