23948sdkhjf

Stadium i samarbete med The Packaging Arena

Sport- och klädkedjan Stadium går in som uppdragsgivare i den nystartade tävlingen The Packaging Arena Award. Förpackningsdesigntävlingen riktar sig till studenter som för Stadium ska designa om förpackningar för Stadiums eget varumärke Everest.
Uppdraget är ett riktigt case och det vinnande bidraget i tävlingen kan bli en del av Everests förpackningssortiment i butik.The Packaging Arena Award arangeras av näringslivsorganisationen The Packaging

Arena i Värmland. Tävlingen är unik på så sätt att konsumenten involveras i juryarbetet, vilket Stadium ser som ett stort mervärde, menar tävlingsansvarig Sandra Eriksson på TPA. Upplägget ger en möjlighetatt att se hur tävlingsbidragen påverkar konsumenterna i butik och hur man sedan kopplar detta till faktiska köp. - Att Stadium väljer att gå in som uppdragsgivare är ett starkt tecken på hur viktig förpackningsutvecklingen är, även i företag man i första hand inte förknippar med förpackningar, säger Sandra Eriksson.- Man ser inte bara tävlingen som en möjlighet att få in många nya idéer kring den produkt som ska designas om, utan också en möjlighet att på sikt kunna attrahera viktig kompetens inom området genom att synas mer inom den arenan.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062