Stadium i samarbete med The Packaging Arena
Sport- och klädkedjan Stadium går in som uppdragsgivare i den nystartade tävlingen The Packaging Arena Award. Förpackningsdesigntävlingen riktar sig till studenter som för Stadium ska designa om förpackningar för Stadiums eget varumärke Everest.
Arena i Värmland. Tävlingen är unik på så sätt att konsumenten involveras i juryarbetet, vilket Stadium ser som ett stort mervärde, menar tävlingsansvarig Sandra Eriksson på TPA. Upplägget ger en möjlighetatt att se hur tävlingsbidragen påverkar konsumenterna i butik och hur man sedan kopplar detta till faktiska köp. - Att Stadium väljer att gå in som uppdragsgivare är ett starkt tecken på hur viktig förpackningsutvecklingen är, även i företag man i första hand inte förknippar med förpackningar, säger Sandra Eriksson.- Man ser inte bara tävlingen som en möjlighet att få in många nya idéer kring den produkt som ska designas om, utan också en möjlighet att på sikt kunna attrahera viktig kompetens inom området genom att synas mer inom den arenan.