23948sdkhjf

Ny design för klassiskt salt

Jozo Salt är en klassiker på den svenska marknaden, och nu har en ny serie förpackningar lanserats. Dessa är mer greppvänliga, försedda med krymphylsor med en ny dekor.
Förpackningsdesignen har hittills inte varit prioriterad av Akzo Nobel
Salt AB, som är varumärkesägare till Jozo-saltet som funnits på marknaden sedan 1929. Men nu har plastburkarna med
flip-lock fått en ordentlig ansiktslyftning. Den största förändringen
är att de med sin lätta timglasform ligger bättre i handen.

Dessutom har dekoren på den tryckta krymphylsan som omger PP-förpackningen ändrats en del, med nya typsnitt och en logotyp som
lyfts fram på ett bättre sätt. De tre olika varianterna av salt har
fått olika dekorfärger.

Plastburkarna kompletteras av kartongkapslar med samma typ av dekor, och med ett ovalt fönster som visar innehållet.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063