23948sdkhjf

Nya lösningar för Skånemejeriers mjölk

Två nya förpackningslösningar har på senare tid lanserats av Skånemejerier. I det ena fallet är det Åsens Lantmjölk som tappas på en enliters HDPE-flaska, i det andra en mjölk som döpts till Sverigemjölken och säljs på enliters Tetra Top.
Åsens Lantmjölk har hittills sålts på större handtagsförsedda dunkar
med 2 liters volym. Mindre förpackningar, som är mer lätthanterliga,
har efterfrågats av konsumenterna.

– De som väljer Åsens Lantmjölk uppskattar att det finns ett alternativ
till den vanliga ´mjölken i mejerikylen. De är en väldigt trogen och
ökande kundgrupp, säger Marie Tillander, Brand Manager på
Skånemejerier, som tror att den nya och mindre flaskan kommer att göra
denna produkt än mer attraktiv.

Åsens Lantmjölk är en mjölk som inte är homogeniserad, vilket innebär
att fettpartiklarna inte har slagits sönder och finfördelats. I samband
med att den mindre flaskan lanseras har även dekoren på flaskorna
uppdaterats.

Den andra nya förpackningslösningen är en beprövad, en enliters Tetra
Top, som Skånemejerier använder till en mjölk som kallas
Sverigemjölken. I det fallet är det en högpastöriserad mellanmjölk med
1,5 procents fetthalt som till en början säljs av alla butikskedjor i
Skåne. Den kommer från svenska kor och produceras av mejeriet i Lunnarp
utanför Tomelilla. Mjölken har hela 30 dagars hållbarhet och får ett
pris som är lägre än traditionell färskmjölk.

– Vi vet att konsumenterna önskar fler mjölkalternativ, säger Marie
Tillander som ser Sverigemjölken som ett komplement till
produktportföljen, en mjölk som har god kvalitet och lång hållbarhet
till ett attraktivt pris.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063