23948sdkhjf

Rysk marknad föder optimism hos Ecolean

Den ryska marknaden är den första för såväl Ecoleans nya förpackning för aseptisk fyllning som för fyllning av ultrapastöriserad mjölk. Efter ett antal förlustår tror Ecolean på framgångar under 2009.
Till nyhetsbrevet R24 säger marknadsföringschef Louise Hobroh:

– 2008 var ju inget roligt år, det tror jag inte det var för någon. Men första kvartalet i år ser väldigt ljust ut.

Intresset för Ecoleans delvis nya förpackningssystem, med aseptisk

fyllning på de ståpåsar man sedan många år producerat gör, tillsammans

med order från Ryssland på förpackningar och teknik för

högpastöriserad, så kallad UHT-mjölk, ger grund för optimismen. Och det

är förstås völkommet efter flera år med röda siffror; enbart under 2007

var förlusten 63 miljoner kronor.

Den högpastöriserade mjölken, som efter uppvärmning i 125 grader

Celsius ger en hållbarhet på ett halvår i oöppnad förpackning, och

detta är efterfrågat på den ryska marknaden. Det är också i Ryssland

som fälttester görs sedan februari, med ett större mejeri som kund.Fotnot: Du kan läsa mer om Ecoleans senaste teknik i den senaste utgåvan av Packmarknaden, nr 4/2009.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078