23948sdkhjf

Barnmat - nu på burk av plast

Nestlé lanserar en ny serie barnmatsprodukter under det nya varumärket NaturNes i Sverige och Norge. Satsningen är den största någonsin på en ny produktlinje i Nestlé Nutritions historia. En ny typ av förpackning ersätter den traditionella glasburken.
Sjösättningen av NaturNes på den nordiska marknaden följer på lyckade

lanseringar i Spanien och Frankrike. NaturNes är barnmat i

premiumsegmentet vars innehåll har tillagats på ett unikt sätt för att

bevara råvarornas näringsinnehåll, samt den naturliga smaken, färgen

och doften.

Istället för att koka alla ingredienser tillsammans i traditionella

kokkärl är alla råvaror som rotfrukt, grönsaker, kött och fisk ångkokta

och dessutom separat ångkokta just så lång tid som är optimalt för

respektive ingrediens.

Tillagningen innebär att smaken, vitaminer och andra näringsämnen

bevaras i betydligt högre utsträckning, berättar Peter Nilsson, Senior

Brand Manager på Nestlé Infant Nutrition.

– Våra mätningar visar att så mycket som ca 90 procent av näringsämnena

blir kvar i processade råvaror. Det är ca 30 procent mer än vid

traditionell tillagning. Det är också en tydlig skillnad i smaken då de

olika råvarornas naturliga smaker bevaras i den skonsamma tillagningen.

Det blir med andra ord en näringsrik barnmat där inga andra tillsatser

är nödvändiga.Fotnot: Hela artikeln om denna nya barnmatsförpackning kan du som är

prenumerant läsa i nummer 4/09 av den ledande branschtidningen

Packmarknaden.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.065