23948sdkhjf

Ipren i ny färgkodad design

McNeil Sverige AB, ägare till bland annat varumärket Ipren, lanserar sin storsäljare med ny design som ska göra det lättare att se skillnad på de olika varianterna. Design- och varumärkesbyrån BVD anlitades för uppdraget.
Det är mot bakgrund av den avreglering av Apotekets ensamrätt på

försäljning av receptfria läkemedel som genomförs till hösten som denna

redesign har gjorts. När värktabletter börjar säljas av

dagligvaruhandeln blir det viktigt att profilera sig och sticka ut i

det övriga sortimentet.

De nya Ipren-förpackningarna är liksom tidigare kartongkapslar med

tabletterna i blisterpack. Förändringen består i att den grafiska

designen är ny, med klara färger som indikerar vilken produkt det

handlar om.

Förpackningarna till de svagaste tabletterna på 125 mg och till ett

flytande preparat är gröna, de på 200 mg ljusblå och de med den

starkaste dosen om 400 mg har mörkblå dekor. Ipren gel har rödorange

dekor. Alla tillverkas med brailleskrift på kartongen.

BVD har tidigare gjort en snarlik redesign, som byggt på en förändrad

färgskala – då för brustabletterna Treo, som även de tillhör McNeil

Sveriges sortiment.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094