23948sdkhjf

Guldägg till "askul" design

Stockholm Design Lab tog hem ett Guldägg i kategorin förpackningsdesign i Sveriges Reklamförbunds årliga tävling. Byrån belönas för sin design av en serie förpackningar till det japanska postorderföretaget Askul.
Det är bland mycket annat kontorsmaterial som har fått ny

förpackningsdesign med hjälp av den svenska byrån, och en förutsättning

som angavs i samband med uppdraget vara att förpackningarna måste vara

visuellt lockande och locka till beställning via Internet. Askuls

verksamhet bygger just på detta, beställning via nätet, och man har

totalt över 18 000 artiklar som levereras inom ett dygn över hela Japan.

I juryns motivering konstateras, skämtsamt, att man ”inte själva

lyckats lösa något uppdrag med en så enkel, pedagogisk och lustfylld

design”, och slår vitsigt fast att uppdraget måste ha varit – ”as-kul”.

Som vanligt delades även silverägg ut i samma kategori. Tre silverägg

gick till Acne Art Department för Byredo Perfumes, Planeta Design och

BAS Brand Identíty för BRIO samt till Sandberg & Timonen för design

till Rodeo.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078