23948sdkhjf

Svartvitt från Arla för klimatets skull

Bli inte förvånad om mjölkförpackningen från Arla i butikshyllan har blivit svartvit. Det är bara som det ska vara; mejerikoncernen levererar mellan 19 och 25 mars förpackningar med detta utseende, för att uppmana alla att släcka belysningen för klimatets skull.
Det är Världsnaturfonden, WWF, som har tagit initiativet till den här

globala kampanjen, Earth Hour 2009, som genomförs mellan halv nio och

halv tio på kvällen den 28 mars. Då är det meningen att ljuset

symboliskt ska släckas för att påminna världens ledare om att fatta bra

beslut för miljöns skull. När en liknande kampanj genomfördes i fjol

följde 50 miljoner människor uppmaningen att släcka ner.

Arla sprider information på totalt 15 miljoner mjölkförpackningar, och

har valt att ändra utseendet till det ”nedsläckta” på alla Tetra

Brik-förpackningar med storsäljaren mellanmjölk.

– För oss är det en självklarhet att arbeta för att skicka en tydlig

signal till världens politiker att de behöver fatta modiga beslut för

klimatet. Förutom att släcka ner våra fasader och kontor, så är vi är

väldigt glada över att kunna uppmuntra många att visa sitt stöd för

Earth Hour på våra mjölkpaket, säger Helena Donar, marknadsdirektör på

Arla Foods.?
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.053