23948sdkhjf

Åtta designlösningar nominerade till Guldägget

Av totalt 110 nominerade i Sveriges största tävling för kreativ kommunikation, reklambranschens Guldägget, återfinns i år åtta bidrag i kategorin förpackningsdesign. Japanska kontorsprodukter lim, vin, parfym, glögg och preventivmedel är exempel på vad som förpackats. Bilden: Acne Art Departments design för Byredo Perfums
De åtta som har chansen att vinna en utmärkelse, för produkter som lanserades under fjolåret är de här:

Designbyrån King: ”Trust in Lust”, serie preventivmedel för RFSU.

Liedgren Design: Kronovalls vinslott, Tirage 1999 för Åkessons Vin.

BVD Blidholm Vagnemark Design: årgångsglöggen Blossa 08 för Pernod Nordic/V&S.

Designkontoret Silver: förpackningsdesign för Renée Voltaire.

Acne Art Department: design för förpackningsserie Byredo Perfums.

Amore Systems: design för Svegro, förpackningar för potatis.

No Picnic Packaging Design: Green Heart, usb-pack för Sony Ericsson.

Stockholm Design Lab: kontorsmaterial för japanska postorderföretaget Askul.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.157