23948sdkhjf

Första tyska miljonordern för JakeBox

JakeBoxs Jakob Skarin, tv, befäster affären med ett handslag med MMs Sebastian Schmelter på Isbaren i Stockholm.Det svenska förpackningskonceptföretaget JakeBox, prisbelönt för sitt uppseendeväckande och miljövänliga skivfodral, som sålts till bland andra Lamborghini och Rolling Stones, har i dagarna skrivit ett exklusivt samarbetsavtal med tyska mediaföretaget MM MultiMedia. Minimivärdet på affären överstiger en miljon kronor.
- Det är förstås ett stort genombrott för oss, säger Jakob Skarin, VD på JakeBox. Att en spelare som MM vågar garantera en så pass stor försäljning är ett kvitto på att vi har ett riktigt gångbart koncept.MM MultiMedia är Tysklands ledande skivleverantör för promotionsegmentet. Deras mest framgångsrika nisch att licensiera och paketera musik för promotion till företag i reklamsyfte. Några av de första stora kunderna som MM redan sålt JakeBox-konceptet till är Siemens och Nestlé. Och det redan innan MM har dragit igång den stora lanseringen.- Vi har märkt ett stort sug efter JakeBox, säger Sebastian Schmelter, vice VD på MM. Företag som ger ut skivor för att profilera sig vill ju göra det på ett effektivt sätt. Och JakeBox sticker verkligen ut. Dessutom är ju förpackningen miljövänlig, vilket blir alltmer viktigt.I Tyskland, liksom i de flesta länder som JakeBox exporterar till, märks en enorm ökning i efterfrågan på miljövänliga förpackningar. Det faktum att JakeBox tillverkas helt i kartong är en av anledningarna till MM's och deras kunders entusiasm. Men bara en.- Det finns förstås andra förpackningar som är miljövänliga, fortsätter Sebastian Schmelter, men ingen som väcker sån uppmärksamhet, ger såna aha-uplevelser och skapar en sån positiv inställning till avsändaren, som JakeBox gör.Förutom den garanterade försäljningsvolymen som MM delvis betalar för i förskott, så satsar de stort på marknadsföring av JakeBox-konceptet.- Det är ett väldigt ambitiöst marknadsföringspaket MM har satt ihop, säger Katrin Oswald, JakeBoxs försäljningschef för Tyskland. Bara det i sig är värt ytterligare någon miljon för oss.- I en lågkonjunktur blir det än viktigare för företag att hitta ett effektivt sätt att stå ut i mängden för att nå fram till köparna. Det är precis vad JakeBox erbjuder dem, och det känns att de har upptäckt det nu, avslutar Jakob Skarin.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063