I ny form med förbättrat lock
Den rektangulära förpackningen har blivit oval och har försetts med ett så kallat klick-lock som ska bevara fuktigheten hos färskosten under längre tid. En smartare förpackning, som bättre svarar upp mot marknadens önskemål, menar Kraft Foods som säljer Philadelphia färskost.
gör att locket nu sluter bättre, och är tätare än med den tidigare
konstruktionen. Denna förändring gör att osten skyddas mot påverkan
från andra smaker i kylskåpet och att fuktigheten bevaras upp till 67
procent längre tid, hävdar Kraft Foods AB.
Samtidigt som lockets förslutning förbättrats har även förpackningens form och dess grafiska design ändrats.
− Designen har också uppdaterats med en ny logga och förpackningen har
fått en oval form som tilltalar dagens konsumenter, säger Hanna
Wennerstein, Produktchef, Philadelphia, Kraft Foods AB.
I samband med denna redesign har även nya smakvarianter på osten introducerats − som alla säljs på 200 grams förpackningar.