Heidelberg öppnar nytt servicecenter i Limhamn
Med invigningen av ett nytt HEI Tech Centre i Limhamn flyttar Heidelberg fram sina positioner inom service och underhåll. Samordnade resurser kommer att förbättra supporten för svenska och danska kunder, säger leverantören.Jesper Dyhr, Thomas K. Hjorth, Alexander Michel, Anders Norin och Per Randrup förstärker managementteamet i HEI Tech Centre i Limhamn.
I dagarna har Heidelberg öppnat ett nytt servicecenter i Limhamn utanför Malmö. Härifrån samordnas i fortsättningen alla serviceinsatser för företagets svenska och danska kunder.– Satsningen har tagit resurser och ligger kanske inte rätt i tiden just nu med tanke på finanskrisen. Men investeringar i nedgång innebär också en styrka när vi går ut ur den här krisen en dag, säger Thomas K. Hjorth, chef för Heidelberg Nordic/Baltics.Med den nya investeringen förstärker Heidelberg resurserna inom servicesektorn som står för totalt 30 procent av koncernens intäkter idag. En pool av tekniker når ut till kunderna inom bara några timmars tid i de tryckeritäta regionerna i Danmark och Sydsverige.Serviceutbudet kompletteras med erbjudanden om Remote Service, dvs assistans via telefon och internet av tekniker som sonderar statusen på din IT-uppkopplade maskinpark. Kunderna kan även delta i sk Partnerprogram som erbjuder ”moduler” för olika former av service.