23948sdkhjf

Rexam lanserar tryck på burkens topp...

Liksom konkurrenten Ball har dryckesburksproducenten Rexam lanserat en teknik för tryck på burkänden. Tekniken, som uppges vara den första i sitt slag på marknaden, bygger på direkt tryck av exempelvis logotyper på toppen av burken, och brittiska Energizer Brands Ltd är först att använda den för energidrycken Attitude.
Drycken lanserades för en månad sedan på den brittiska marknaden, och
burkarna som används har toppdelar som tryckts vid Rexams anläggning i
tyska Recklinghausen.

En burkände för en 33 cl Sleek Can har använts i detta fall, men
tekniken uppges vara möjlig att använda för alla storlekar av tvådelade
dryckesburkar.

I det aktuella fallet, med den helt naturliga energidrycken Attitude,
har designelementen på framsidan använts för en iögonfallande dekor
även på toppen av burken, där även icke släta ytor som öppningsdelen
och dess mekanism har försetts med tryck.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062