Det nya lösviktsgodiset Premiyum ger varje lyxälskare möjlighet att köpa sitt favoritgodis i lösvikt. Bakom det nya konceptet står Candyking (moderbolag till Karamellkungen) och BVD, som tagit fram namnet och den grafiska identiteten.Premiyum finns att köpa i 150 butiker över hela Sverige från vecka 46. – Svenska konsumenter är kanske världens mest kräsna godisköpare, och de blir allt mer kunniga, säger Gunilla Hägglund, Marknadsdirektör på Candyking.– Med Premiyum utvecklar vi lösviktsutbudet och kan dessutom nå fram till dem som kanske inte vanligtvis köper godis på detta sätt, säger Gunilla Hägglund. Premiyum är Candykings största satsning på tio år och möter två starka växande trender; premiumtrenden och chokladtrenden. BVD har tidigare omprofilerat Karamellkungen/Candyking, ett arbete som prisbelönats i flera designtävlingar och givit viktiga erfarenheter inför arbetet med Premiyum.– Samtidigt ställer detta koncept nya krav, eftersom målgruppen är en annan. Därför har vi inte bara skapat ett nytt namn och grafisk form, utan också sett till att exempelvis produktbilderna håller extra hög finish, säger Rikard Ahlberg, Art Director på BVD.Premiyum ska kännas vuxnare än vanligt lösgodis men det har varit lika viktigt att inte bli överdrivet exklusiv, menar han. Premiyums sortiment består till stor del av premiumchoklad, som kompletterats med bland annat exklusivt naturgodis av äkta bär och utvalda nötter samt älskade klassiker som brända mandlar och marsipanägg.– Testlanseringen i 10 butiker visar att det nya konceptet syns och upplevs precis så bra som vi hoppats. När Premiyum nu lanseras brett i 150 butiker känns det som en härlig bekräftelse. Dessutom är det kul att få rama in människors vardag med lite lyx, säger Rikard Ahlberg.