Tysk genombrottsorder till TagMaster
Det går fortsatt bra för TagMaster AB, som under hösten levererade den första RFID-utrustningen till en tysk kund inom dagligvaruhandeln. Detta har nu lett till en större order, värd 1,8 miljoner kronor, som betecknas som ett genombrott för det expansiva teknikföretaget.
”ett tyskt mediebolag har skapat ett shoppingrelaterat
direktmarknadsföringskoncept för stormarknader”.
- Konceptet ger goda förutsättningar för att kartlägga kunders
köpbeteende samt öka försäljningen. Vi ser detta som en ny, högst
intressant applikation med stor potential, säger Peter Thorander,
affärsområdeschef hos TagMaster AB.
Leveransen av den senaste storordern ska vara genomförd under mars månad.
TagMaster AB, som är noterat på Stockholmsbörsen, har under det senaste
året expanderat och knutit till sig partners i sex olika länder -
Grekland, Irland, Kroatien, Rumänien, Serbien och Turkiet. Företaget
ingår dessutom i ett större samnordiskt forskningsprojekt kring smarta
etiketter som drivs av svenska Vinnova, Norges forskningsråd och finska
Tekes.