Etui för tuggummit
En innovativ förpackning för tuggummin, bekväm att använda och med en känsla av exklusivitet, har gjort succé i Frankrike och Grekland och lanseras nu även på den spanska marknaden. Det är Cadbury Spain som utformat ett uppvikbart etui av flexibelt foliematerial, med 14 tuggummin som finns i tre olika smaker under varumärket Trident Senses.
marknad, säger Cadbury Spains CEO José Luís Saiz i en kommentar till
lanseringen.
Trident är, med 44,6 procent av marknaden, ledande när det gäller
sockerfria tuggummin och Cadbury äger flera av de största varumärkena,
som exempelvis V6, Halls och Stimorol.
Den brittiska byrån JWT London svarar för marknadsföringen av Trident
Senses, och gör det i Spanien genom sitt kontor i Barcelona. Tre olika
smaker − döpta till Tropical Mix, Rainforest Mint samt Mint Breeze −
lanseras. Förutom de traditionella förpackningarna erbjuds den nya
premiumversionen med 14 tuggummin i ett etui som passar i bröstfickan
eller i plånboken.
Samma tuggummi men iklädd lite exklusivare kostym. Och den bör ej förväxlas med eventuell kondomförpackning...