23948sdkhjf

Förbättrar effektivitet och kundservice med RFID

IBM och en av världens största detaljhandelskedjor, Metro Group, har nyligen avslutat det största RFID-projektet i Europa. Projektet leder till säkrare tillgång på varor i butikerna och förbättrad prestanda i leveranskedjan.
Läs mer om Metros satsning i Sveriges första tidning om RFID. RFID

Marknaden produceras av Packmarknaden i samarbete med tidningar i

Mentor-koncernen.

Tillsammans har företagen också skapat ett innovativt RFID-projekt för

Kaufhof, ett av Metro Groups varuhus. IBM har i detta projekt bidragit

till utveckling och installation av ett kundservicesystem baserat på

RFID. I pilotprojektet har 30 000 artiklar på herravdelningen fått

nästa generations RFID-taggar.

Med systemet kan personalen hitta varor som kunderna frågar efter, se

om varor finns i lager och alltid se till att populära varor finns

tillgängliga i varuhuset. I provrummen gör systemet också att kunderna

får tillgång till information om exempelvis pris, material och tvättråd

för ett provat plagg.

I Metro Group ingår förutom varuhusen Kaufhof också hemelektronikkedjan

Media Markt. Läs mer om Metros satsning på RFID i RFID Marknaden, den

första tidningen i Sverige om den snabbt växande tekniken. Tidningen

produceras som en del av Packmarknaden i samarbete med andra tidningar

i Mentorkoncernen.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063