23948sdkhjf

Vin på sixpack

Begreppet ”sixpack” är sedan länge etablerat när det gäller öl. Det brukar inte förknippas med vin, men det har den brittiska dagligvarukedjan Tesco gjort en insats för att ändra på. Vinförpackningar av wellpapp, med bärhandtag och perforeringar som gör dem lätta att öppna har introducerats.
Det är vita Chenin Blanc-viner från den sydafrikanska producenten Ken

Forrester, som är först ut med att sälja vin på det här viset. I ett

senare skede kommer även andra detaljister att saluföra vinet på detta

vis i Storbritannien och lansera dem i Sydafrika.

Clifford Packaging står för konstruktion och tillverkning av de här

förpackningarna inom segmentet RRP, Retail-Ready Package, som har fått

produktnamnet BottleBuddie.

Vinkartongerna, vars övre del kan rivas av, är försedda med ett

inbyggt, förstärkt handtag som gör det bekvämt för konsumenten att bära

hem sitt sixpack vin.

BottleBuddie kan även levereras för fyra flaskor, och kan i butiken

exponeras med tre eller två flaskor exponerade. Enligt Clifford

Packaging är designen gjord så att förpackningarna kan användas i alla

kartongresningsmaskiner på marknaden.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062