23948sdkhjf

Burkar för fortsatt användning i köket

Glasburkar med skruvlock får, sedan de är tömda på sitt ursprungliga innehåll, ofta ett fortsatt liv i hushållet. Det här har  Unilever i Spanien tagit fasta på. De populära majonnäsburkarna med varumärket Calvé Casera har fått ny, elegant design och är försedda med en skrivbar yta under etiketten.
De här burkarna tillverkas i en begränsad upplaga med volymerna 450

respektive 600 ml. Tre olika sorters design erbjuds med ofärgat glas

och underliggande etikeketter, tryckta på glaset i färgerna rosa,

ljusgrönt eller gult.

Såväl glasburkarna som etiketterna som används i kampanjen har skapats

av BR Innovation Branding, som sedan tidigare har ansvaret för Calvés

emballagedesign.

Etiketterna är lätta att dra av, utan blötläggning, och under dem finns

en yta med frostat glas på vilken man kan skriva information om vad

burken innehåller under det fortsatta användandet.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.049