SCA bör värderas som konsumentbolag
SCAs nye VD, Jan Johansson, förvånas över att det bara är skogs- och pappersanalytiker som värderar SCA. SCA är till mer än 50 procent ett konsumentvarubolag, och tillväxten kommer att ligga i konsumentdelen, enligt Johansson. -SCA är till mer än 50 procent ett konsumentvarubolag. Det förvånar mig, att det bara är skogsanalytiker som värderar bolaget, sa Jan Johansson vid en pressträff på SCA Packaging i Järfälla utanför Stockholm. VD Jan Johansson tycker att fler analytiker borde intressera sig för SCA.
Johansson ser stora tillväxtmöjligheter inom hygienprodukter, ett
område där han ser SCA som absolut världsetta. Även inom mjukpapper och
förpackningar ser den nye SCA-chefen tillväxtmöjligheter.Med
den nye koncernchefen på plats går SCA nu in i en ny fas. Enligt Jan
Johansson ska det bli en fas av accelererad tillväxt. Tillväxttakten
ska öka och bli mer fokuserad. /AA