23948sdkhjf

Digitalt vykort för marknadsföring

Vykortet är en förpackning med ett digitalt innehåll, och produkten kallas Expericard. Idén är svensk och kan med fördel användas för marknadsföring.
Kombinationen av vykort och folder innehåller en CD eller DVD med
information, kanske musik och bilder, och den pryds av lämpligt foto
eller illustration och kan frankeras och skickas med ordinarie postgång
till lägsta porto.

Den här lösningen har utvecklats av svenska Expericard, med huvudkontor
i Stockholm och säljkontor i New York, och är godkänt ibland annat
hemlandet, och av Deutsche Post. Expericard Giftcard, som just den här
varianten kallas, har formatet A5 med fyra sidor för tryck och det är
möjligt att använda sig av effekter som partiell UV-lackering,
foliering eller prägling.

Enligt Expericards VD Peter Gustafsson är intresset stort och ökande
för den här lösningen som alltfler företag använder i sin
marknadsföring.
Budskap och information i digital form, kan på det här sättet spridas i
stor upplaga, på ett mer personligt sätt än via Internet.

Kartongen som används är Invercote från Iggesund Paperboard, och inte
helt överraskande har den svenska kartongproducenten valt att använda
sig av Expericard för att lansera sin kampanj ”Seduced by Invercote”.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.158