23948sdkhjf

Ny skanner för självbetjäning i butik

Motorola har lanserat en ny generation mobila självskannrar. Motorolas nya MC17 hjälper bl a kunderna att snabbare hitta rätt varor och detaljhandeln att öka både kundservice och effektivitet i butikerna.
Självskanning används framförallt i stormarknadsmiljöer och varuhus.

För kunderna kan själskanning innebära att man slipper långa kassaköer,

får hjälp att hitta varorna i butiken, att man kan jämföra priser och

få erbjudanden och tips i köpögonblicket.

För butikspersonalen innebär självskanning att man kan koncentrera sig

mer på aktiv försäljning och att finnas till hands ute på butiksgolvet

i stället för att sitta i kassan. En skanner kan också användas av

personalen vid inventeringar, prisändringar etc.

– Nya MC17 är ett bra exempel på Motorolas innovationstänkande när det

gäller detaljhandeln, säger Ole Mygind, försäljningsansvarig för Norden

och de baltiska länderna på Motorola Enterprise Mobility Business.

– Med MC17 blir det lättare för kunden att bestämma sig. Det är lätt

att snabbt få fram relevant information om de produkter som ska

inhandlas. Och butiksinnehavaren kan med riktad reklam nå kunden vid

beslutstillfället. Så här kan man verkligen prata om sanningens

ögonblick, hävdar Ole Mygind.

MC17 har Windows CE 5.0 som operativsystem och stöds av Motorolas

kraftfulla PocketBrowser. Det innebär bland annat

företagsfunktionalitet med streckkodskanning och mobila

printmöjligheter utan krånglig kodning eller CE-programmering.

Microsofts webbaserade Net server medger utveckling av webbaserade

standardapplikationer. Det är lätt att integrera både nuvarande och

kommande POS-system.

Motorola erbjuder också en unik garanti via ”Service from the Start

with Comprehensive Coverage” för MC17. Serviceåtagandet förenklar

eventuella reparationer och reducerar oförutsedda utgifter, eftersom

det även inkluderar skador på skärmen, tangenter och andra komponenter

utan extra kostnad. Serviceavtalet är flerårigt och garanterar snabba

åtgärder och utbyte när det gäller reparationer, telefonkontakt med

support och webbaserad teknisk dokumentation.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125