23948sdkhjf

Ny skanner för självbetjäning i butik

Motorola har lanserat en ny generation mobila självskannrar. Motorolas nya MC17 hjälper bl a kunderna att snabbare hitta rätt varor och detaljhandeln att öka både kundservice och effektivitet i butikerna.
Självskanning används framförallt i stormarknadsmiljöer och varuhus.
För kunderna kan själskanning innebära att man slipper långa kassaköer,
får hjälp att hitta varorna i butiken, att man kan jämföra priser och
få erbjudanden och tips i köpögonblicket.

För butikspersonalen innebär självskanning att man kan koncentrera sig
mer på aktiv försäljning och att finnas till hands ute på butiksgolvet
i stället för att sitta i kassan. En skanner kan också användas av
personalen vid inventeringar, prisändringar etc.

– Nya MC17 är ett bra exempel på Motorolas innovationstänkande när det
gäller detaljhandeln, säger Ole Mygind, försäljningsansvarig för Norden
och de baltiska länderna på Motorola Enterprise Mobility Business.
– Med MC17 blir det lättare för kunden att bestämma sig. Det är lätt
att snabbt få fram relevant information om de produkter som ska
inhandlas. Och butiksinnehavaren kan med riktad reklam nå kunden vid
beslutstillfället. Så här kan man verkligen prata om sanningens
ögonblick, hävdar Ole Mygind.

MC17 har Windows CE 5.0 som operativsystem och stöds av Motorolas
kraftfulla PocketBrowser. Det innebär bland annat
företagsfunktionalitet med streckkodskanning och mobila
printmöjligheter utan krånglig kodning eller CE-programmering.
Microsofts webbaserade Net server medger utveckling av webbaserade
standardapplikationer. Det är lätt att integrera både nuvarande och
kommande POS-system.

Motorola erbjuder också en unik garanti via ”Service from the Start
with Comprehensive Coverage” för MC17. Serviceåtagandet förenklar
eventuella reparationer och reducerar oförutsedda utgifter, eftersom
det även inkluderar skador på skärmen, tangenter och andra komponenter
utan extra kostnad. Serviceavtalet är flerårigt och garanterar snabba
åtgärder och utbyte när det gäller reparationer, telefonkontakt med
support och webbaserad teknisk dokumentation.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078