Fruktjuice med design som framhäver ursprunget
Designbyrån Fitch i Helsingborg har tagit fram en helt ny design för de färskpressade dryckerna från Kiviks Musteri. Ambitionen har varit att lyfta fram det genuina varumärket.
för att fånga Kiviks Musteris själ och samtidigt förmedla produktens
innehåll, säger Kerstin Dahl, VD på Fitch.
Samarbetet mellan Fitch och Kiviks Musteri och partnern Brand Clinic
har pågått i sex månader. Lanseringen av den nya färskpressade juicen
är startskottet för en ny positionering, och musteriets ursprung på
Österlen är kärnan i detta och ska genomsyra all framtida
kommunikation, såväl i butiken som i markandsföringen.
− Vårt mål är att fördubbla omsättningen för varumärket fram till 2010.
För att vi ska lyckas med detta måste vi bli mer konsekventa i vår
marknadskommunikation, vilket vi också blir med samarbetet med Fitch,
säger Uno Levinsson, Kivik Musteris VD.
I den nya designen används bilder av fotografisk kvalitet, som dels
visar fruktinnehållet i drycken, dels den natur som omger Kivik på
Österlen.