23948sdkhjf

Wal-Mart går vidare med RFID-satsning

Bättre lagerhållning och snabbare inventering och kortare leveranstider. Det är fördelar som Wal-Mart noterat sedan man i stor skala satsade på RFID. Nu tar man ytterligare ett steg, och före årets slut ska ytterligare 400 varuhus och butiker få tillgång till tekniken.
Det var i samband med en konferens, i veckan anordnad i Orlando av RFID

Journal, som världens största detaljhandelskedja, genom CIO Rollin

Ford, aviserade en fortsatt satsning på spårbarhet och märkning med

RFID-taggar.

Ford berättade att RFID även används för registrering av varor och

lastbärare inom dotterbolaget Sam´s Club, och att detta har lett till

ökad exakthet och kortare väntetider.

- Dagligen handlar över 24 miljoner personer i våra varuhus. Om 100 000

extra turer kan undvikas genom att vi har varor på lagret, kommer det

att bespara kunderna 22,8 miljoner dollar om året i bensinbesparing,

konstaterade Rollin Ford, som tillade att detta i sin tur minskar

utsläppen av växthusgaser.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08