23948sdkhjf

Wal-Mart går vidare med RFID-satsning

Bättre lagerhållning och snabbare inventering och kortare leveranstider. Det är fördelar som Wal-Mart noterat sedan man i stor skala satsade på RFID. Nu tar man ytterligare ett steg, och före årets slut ska ytterligare 400 varuhus och butiker få tillgång till tekniken.
Det var i samband med en konferens, i veckan anordnad i Orlando av RFID
Journal, som världens största detaljhandelskedja, genom CIO Rollin
Ford, aviserade en fortsatt satsning på spårbarhet och märkning med
RFID-taggar.

Ford berättade att RFID även används för registrering av varor och
lastbärare inom dotterbolaget Sam´s Club, och att detta har lett till
ökad exakthet och kortare väntetider.

− Dagligen handlar över 24 miljoner personer i våra varuhus. Om 100 000
extra turer kan undvikas genom att vi har varor på lagret, kommer det
att bespara kunderna 22,8 miljoner dollar om året i bensinbesparing,
konstaterade Rollin Ford, som tillade att detta i sin tur minskar
utsläppen av växthusgaser.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063