23948sdkhjf

Färre besökare än väntat

Bra kvalitet, men för lite kvantitet. Så kan man enkelt sammanfatta flera av utställarnas omdöme av mässan Foodprocessing & Foodpack 2007. Mässan lockade totalt 2 430 besökare till Malmö under två dagar. – Vi har haft många besökare på våra seminarier och väldigt fin respons från besökarna där. Vad utställarna tycker får vi reda på i vår utvärdering som vi alltid gör efter varje mässa, säger Annette Sturesson, projektledare på easyFairs.
Av vad Packmarknaden erfar var det många som tyckte att det var för

lite liv och rörelse i gångarna, m a o för lite besökare. Ett fåtal var

dock direkt missnöjda. Besökarna som kom var rätt målgrupp och

potentiella kunder, menade utställarna. Mässan kan också ses som en

effektiv mötesplats mellan utställare och dess befintliga kunder i

området. Att vårda och underhålla befintliga kunder är minst lika

viktigt som att hitta nya, menade en utställare.

Totalt ett 150-tal montrar fanns att besöka på mässan och i dessa var

totalt 170 företag representerade. Mässan gick av stapeln för andra

året och kommer tillbaka nästa år.

– Vi är nöjda med antalet utställare och besökare på seminarierna. Fler

besökare till utställningen är naturligtvis alltid önskvärt, men det

ligger ungefär i nivå med förra året, säger Annette Sturesson.Annette Sturesson, projektledare easyFairs på besök hos Packmarknaden.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062