Intressanta möten på mässa
På första dagens frukostmöte på mässan Foodprocessing & Foodpack Öresund i Malmö 18-19 april, avslöjas resultatet av den stora trendundersökning som Tasteline, Sveriges största matsajt och Livsmedel i Fokus genomfört bland användarna på Tasteline. – Bland annat pekas de framtida matregionerna ut, säger Karin Andrén, marknadschef på Tasteline.
nya matprodukter påverkas mest av Internet och mattidningar.
– Det stämmer. Dessutom tycker 60 procent att det är viktigt att
produkterna har ett välkänt varumärke, säger Karin Andrén, som avslöjar
hela resultatet av trendundersökningen på Foodprocessing & Foodpack
Öresund.
Torsdagens frukostmöte ”Packad & Klar – Försäljningsbar” handlar om
hur inköpsbesluten påverkas av
smarta, användarvänliga och väldesignade förpackningar. Mats Dafnäs, en
av landets mest framgångsrika varumärkesstrateger, och grundare av
Embrink Design, kommer att prata om förpackningen som outnyttjad kanal
för olika budskap.
– Det blir svårare och svårare att nå fram med de olika budskapen i en
butik. Men förpackningen finns där. Den är orörd och kommer väldigt
nära konsumenten, säger Mats Dafnäs, som under frukostmötet också
kommer att visa exempel på framgångsrika budskap på förpackningar.
Drygt 160 utställare finns med på Foodprocessing & Foodpack Öresund
i Malmö 18 - 19 april 2007. Det gör mässan till Sveriges största inom
livsmedelsproduktion. Foodprocessing & Foodpack Öresund genomförs parallellt med mässan Pharma Production.