Ledande skohandelskedja väljer RFID
En av Europas största skohandelskedjor, RENO, har beslutat att byta teknik för källskyddsmärkning. Efter 15 år byter företaget ut den elektromagnetiska (EM) märkningen mot digital NDRF-baserad (New Digital Radio Frequency) teknik från Checkpoint Systems.
och ger samtidigt stora möjligheter att förbättra köpupplevelsen för
våra kunder, säger Hans-Werner Königs, Divisionial Manager of
Organisation and Goods Control på RENO.
Integrerade skoetiketter är den bästa lösningen på marknaden för
osynlig märkning av skor, menar Checkpoint Systems, sverigechef Louise
Alplin.
– Eftersom märkningen sitter inne i själva skorna, kan dessa med fördel
exponeras i par. Det innebär att personalen inte behöver hämta den
andra skon från lagret utan i stället kan fokusera på att assistera
kunderna och skapa en trevlig atmosfär i butiken, vilket leder till
ökad försäljning, säger Louise Alplin.
RENOs beslut innebär ytterligare en bekräftelse på att den digitala
RF-tekniken nu är på god väg att bli standard i Europa, menar hon.
Checkpoint Systems är verksamt inom produktidentifiering och
svinnlösningar för detaljhandeln. Överenskommelse med RENO är
strategisk och omfattar källskyddsmärkningsprogram och installation av
varularm med integrerad kundräknare i RENOs 700 butiker i Tyskland,
Österrike, Schweiz, Slovakien, Tjeckien och Ungern. Installationerna
beräknas vara klara i slutet av maj.