Stora förändringar på facktidningsmarknaden
Efter en svår debatt om namnfrågan, har förlagsledningen beslutat att den nya tidningen, som ska innehålla det bästa från två världar, ska heta Plackmarknaden.
Eftersom det nya namnet inkräktar på tandläkarförbundets månadstidning, har denna produkt därför köpts in och inkorporerats med Plackmarknaden, som därmed kommer att bli en av norra Europa s viktigaste informationskällor för alla, som arbetar med dentala plastfyllningar.
En utvecklingsgrupp inom förlaget arbetar också med en rad nylanseringar, som ska etableras när annonsmarknaden förbättras. De redan registrerade handelsnamnen avslöjar lite om vad de nya titlarna ska behandla: Nord-blamage ( en tidning om vett och etikett, särskilt med tyngdpunkt på digitala etiketter ), Prack & Past ( snabbsäljarnas nya organ för alla som arbetar med att pracka på folk nyheter från förr ), Tackmarknaden ( månadsjournal för fåruppfödare ) och Pol-Ymer-Världen ( årsbok för polarbesökande isbrytarbesättningar ).