23948sdkhjf

FlexLink ökar handel via Internet

Som en del av FlexLinks nätbaserade kommunikation, erbjuds nu e-service via Internet. Tjänsten innehåller en rad moduler, som syftar till att underlätta användandet av automationsutrustning i industrin. Särskilt stort gensvar har tjänsten ” order online ” funnit i USA där nu 60 % av orderflödet för komponenter hanteras via Internet.
FlexLink lanserade i början av 2002 tjänsten ”order online” till ett begränsat antal kunder i USA. Tjänsten ger information om tillgänglighet för artiklar, prislistor, beställningstjänst, orderbekräftelse, order- och leveransstatus samt en helpdesk.
Tjänsten är numera en del av FlexLinks hemsida, (klicka här) och är generellt tillgänglig. Som stöd för beställaren finns verktyg för konfigurering av transportörer, produktkataloger, datablad, serviceinstruktioner och konstruktionsanvisningar. Tack vare tjänstens genomslag i Europa har nyligen även tysk- och franskspråkiga versioner publicerats.
- Den här servicen är ett led i vår vision ”easier automation” för de delar av vårt erbjudande, som inte kräver personlig rådgivning. På så vis kan vi bygga en löpande kundrelation och vi kan föra en övergripande diskussion om kundens automationsbehov när vi träffas , förklarar Fredrik Jönsson, VD, FlexLink.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079