23948sdkhjf

Coca-Cola lanserar nytt varumärke i Sverige

Nu har den brasilianska succén SanSão kommit till Sverige . I vecka 32 lanserade Coca-Cola det första nya läskvarumärket, utanför colasegmentet, på den svenska marknaden sedan lanseringen av Sprite 1979.
SanSão har funnits i Brasilien sedan 1997 och lanserades i Norge förra året, i båda länderna har den blivit mycket populär.
SanSão har en uppfriskande smak av guarana , ett mytomspunnet bär från Sydamerika. I Brasilien är drycker smaksatta med guarana mycket populära, och har snabbt tagit positionen som näst största smaken efter cola.
Populariteten kan förklaras med guaranans uppfriskande smak, som gör att den inte upplevs lika söt som annan läsk. På den svenska marknaden har hittills endast enstaka produkter med guarana funnits.
- Med SanSão hoppas vi nå konsumenter, som har lite mognare smak , säger Fredrik Skeppstedt, produktchef för SanSão.
SanSão finns i 33 cl burk, 50 cl PET-flaska och 1,5 liter PET-flaska.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063