23948sdkhjf

Mer Festis!

Förpackningen är en viktig framgångsfaktor för snabbrörliga konsumentvaror. Det konstaterar Carlsberg i en pressrelease. För ett par år sedan kom Festis i en modern profilflaska av plast, som gav ytterligare bränsle åt den redan påbörjade framgången. Volymen i den flaskan var på 60 cl. På konsumenternas begäran kommer nu plastflaskan även i volymen 1 liter.
Festis två senaste smaklanseringar, Blueberry/lemon och Cactus/lime har snabbt blivit populära och därför lanseras just dessa på enlitersflaska i ett första steg. Trots volymen lär flaskan vara kompakt och greppvänlig.
- Konsumtionen av läsk och buteljerat vatten har ökat väsentligt under senare år. I situationer som framför TV:n, i bilen, vid middagen eller i glada vänners lag är 60-centilitersflaskan för liten. Vi vill ge konsumenterna ett alternativ till kolsyrad läsk i dessa sammanhang, säger Eva Strömblom, marknadschef, Carlsberg Sverige.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094